E-dziennik

Plan Lekcji

Procedury w roku szkolnym

  • 13
    Maj
    2020

    Gimnastyka umysłu

    Ciężki jak kamień, lekki jak piórko
    Usiądź i oddychaj spokojnie. Napręż wszystkie mięśnie i wyobraź sobie, że jesteś ciężki jak kamień. Stan napięcia utrzymaj przez 7 sekund. Po ich upływie stań się lekki jak piórko: rozluźnij się podczas swobodnego wydechu. Przez kilka chwil staraj się poczuć ten stan.

    Otrząśnij się ze stresu
    Stań w rozkroku. Zacznij otrząsać się całym ciałem, a w szczególności ramionami i nogami. Strząśnij z siebie wszystkie obciążenia, negatywne myśli, gniew i zmartwienia. Pomóż sobie mocniejszym wydechem.

    Sztafeta spojrzeń
    Świadomie oddychając, zamknij jedno oko (lub zakryj dłonią). Drugie skieruj na jakiś bliski przedmiot, po czym wędruj do przedmiotów kolejnych – za każdym razem coraz dalej. Wzrok pozostaje na nich przez kilka chwil. Następnie łagodnie powróć do przedmiotu najbliższego. Następnie powtórz ćwiczenie, tym razem patrząc drugim okiem. Jest to ćwiczenie szczególnie przydatne dla użytkowników komputerów.

    Spacer krzyżowy

    Metoda 1

    Idź w miejscu lub przed siebie. Przy każdym kroku dotknij lewym łokciem prawego kolana, a następnie prawym łokciem kolana lewego, i tak dalej. Taki spacer w równym stopniu pobudza obie półkule mózgowe.

    Metoda 2

    Idź w miejscu lub przed siebie. Gdy unosisz lewe kolano, unieś prawe ramię ponad głowę. Przy kolejnym kroku, opuść prawe ramię i unieś lewe.

    Metoda 3
    Unieś i wysuń do przodu prawe, wyprostowane ramię i lewą, wyprostowaną nogę. Następnie zrób to samo z drugą nogą i ręką.

    Metoda 4

    Puść wodze fantazji i wymyśl własne ćwiczenie polegające na wykonywaniu krzyżowych ruchów. Jeżeli jesteś praworęczny spróbuj umyć zęby, uczesać się lub ogolić lewą ręką. Poprzez taką gimnastykę, umysł uczy się programować nowe „ścieżki ruchowe”.

    Siedmiostopniowe ćwiczenie odprężające
    1. Usiądź lub połóż się. Złóż ręce za głową, a łokcie odchyl daleko do tyłu.
    2. Wyprostuj nogi i stopy, całkowicie naprężając wszystkie mięśnie.
    3. Napręż mięśnie brzucha i poczuj je. Wstrzymaj oddech i policz do siedmiu.
    4. Zrób łagodny wydech, rozluźniając równocześnie całe ciało.
    5. Poczuj jak uwalnia się ono od napięć.
    6. Wyciągnij się, rozprostuj i wypręż jak kot po drzemce.
    7. Teraz kot przemienia się w zwinnego drapieżnika. W tej samej chwili myśl: „Jestem pełen energii, skupiony i spokojny”.