Total top

   

Świetlica

Nasza świetlica szkolna wprowadziła w bieżącym roku szkolnym program innowacji pedagogicznej, pt. „Wychowywać, ale jak?”. Materiał zawiera treści związane z wychowaniem moralnym i przybliża dzieciom takie wartości jak: odpowiedzialność, pracowitość, oszczędność oraz ma na celu kształtowanie u uczniów ważnych umiejętności społecznych, m.in. współpracy w grupie i wzajemnej życzliwości. Pracujemy w oparciu o scenariusze zawarte w propozycji metodycznej „Wychowywać, ale jak?” opracowane przez nauczyciela – konsultanta WCDN panią Danutę Gromek.

Program przeznaczony jest dla uczniów klas drugich i trzecich.

W pierwszym semestrze zrealizowaliśmy cztery scenariusze związane z przysłowiami:

1. Co dwie głowy, to nie jedna.

2. Paluszek i główka, to szkolna wymówka.

3. Ziarnko do ziarnka.

4. Jaka praca, taka płaca.

Dzieci w trakcie zajęć poznały m.in. chińską układankę „Tangram”, która spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, że postanowiliśmy kupić gotowe zestawy tej łamigłówki do świetlicy. Zajęcia pt. „Ziarnko do ziarnka” wyjątkowo zaciekawiły i zaangażowały uczniów, a ich celem było wyrabianie u dzieci nawyku oszczędzania. Wychowankowie przez tydzień zbierali do zrobionych przez siebie skarbonek fasolki - symbolizujące pieniądze, które otrzymywali od wychowawcy jako kieszonkowe lub nagrodę za wykonane zadanie. Na zakończenie tygodniowych zajęć bawiliśmy się w sklep. Dzieci przeliczyły swoje oszczędności i udały się na zakupy (niespodzianki przygotowane przez wychowawców). Pomysł zbierania fasolek i zabawa w sklep wywołały „lawinę szczęścia” u dzieci i ich zdaniem był to najfajniejszy tydzień innowacji.

Dzięki wprowadzeniu innowacji pedagogicznej wzbogaciliśmy program zajęć świetlicowych o treści wychowawcze, aktywność teatralną i nowe zabawy.

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.